top of page

Rekenondersteuning

 

  •   ‘Ik lees de som en heb geen idee hoe ik moet beginnen?’

  •   ‘Hoe zit het toch ook met dat klokkijken? Het lukt me niet.’

  •   ‘Ik lees de opgave en weet niet goed wat ik me erbij moet voorstellen.’

  •   ‘Hectometers, kilogrammen… het duizelt me.’

  •   ‘Hoewel ik zo goed mogelijk de stapjes volg die ik van juf moet doen,
       heb ik geen idee waar ik precies mee bezig ben.’

  •   ‘Die tafels krijg ik maar niet in mijn hoofd.’

​

Ontwerp zonder titel_edited.png
Ontwerp zonder titel_edited.png
Ontwerp zonder titel_edited.png
Ontwerp zonder titel_edited.png
Ontwerp zonder titel_edited.png
Ontwerp zonder titel_edited.png
Zomaar wat vragen die ik in de dagelijkse praktijk van kinderen hoor

Herken je dit? EstherHelpt!

​

Vaak raakt je kind bij het rekenen steeds meer uit koers totdat het vastloopt.
Ik ga met je kind uitzoeken waar het mis ging en wat al wel lukt en help het weer op weg.

​

Daarbij is er zeker ook aandacht voor het terugvinden van het plezier in rekenen.
Er worden zoveel mogelijk manieren van leren ingezet:
kijken, luisteren, bewegen, doen, verwoorden, spellen spelen, zingen…
wat voor jou het beste helpt. 
Het gaat dus om maatwerk.

​

Hierbij komt mijn scholing tot en ervaring als rekenspecialist goed van pas.
Ook heb ik de licentie om de Stoplichtkaartjesmethode in te zetten bij het trainen van de tafels.  
Van deze methode ben ik de enige ambassadeur in Groningen en Drenthe.

bottom of page